Drie maal afgezet en Mardi Gras - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van healthspacedesign - WaarBenJij.nu Drie maal afgezet en Mardi Gras - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van healthspacedesign - WaarBenJij.nu

Drie maal afgezet en Mardi Gras

Door: Stefan Lechner

17 September 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Ook op een reisdag kan er wat gebeuren. Vandaag drie keer afgezet door een taxi. De eerste keer in de verkeerde straat. Wie kan bedenken dat er vlak bij elkaar een North Rampart en een North Rampart Street is. Je zou zeggen, de taxichauffeur weet dat wel. Nee dus, ze zet ons op een doorgaande weg voor een armoedig dichtgetimmerd huis af. Zet ons voor de tweede keer af: brengt 10 dollar meer in rekening als zou moeten en denkt ook nog 20 procent fooi te krijgen. Mooi niet dus.

Maar wat moeten we daar? Een gepensioneerde monteur bij de garage ernaast brengt uitkomst. In zijn prachtige gele pick up met zwoele southern music brengt hij ons naar de juiste North Rampart. Maar bij aankomst wel de vraag of we even willen dokken. Verschil gedeeld, beide lappen tien dollar, is niet anders. Het filmpje van Ab is wel zoveel waard:

Daarna naar inschrijving IFMA en de openingsreceptie in Mardi Gras, een oude opslagplaats van carnavalsattributen in het havengebied aan de Missisippi. Amerikanen weten wel van feesten: groots uitpakken met twee bands, zaaalige cocktails en wat al niet meer. De foto's spreken boekdelen:

Kortom, veel mensen ontmoet en een geslaagde start van het congres!

Tot morgen.

• 18 September 2014 - 16:29

Emmy:

Voor niets gaat de zon op in America, my dear.
    Ik zie je niet dansen, hoe kan dat?

Veel succes en plezier.
    Gr. Emmy