Tweede dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van healthspacedesign - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van healthspacedesign - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Door: Rachel Kuijlenburg

24 Mei 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

De tweede dag van EFMC 2013 was een hele vruchtbare dag. Een paar mooie contacten gelegd om mijn onderzoek voor het lectoraat door te zetten. Kennelijk is mijn verhaal over de invloed van FM onder gevangenen goed gevallen. Leuk en volgende week aan de slag om afspraken te maken.

Daarnaast een leuk contact met een Zwitsers ziekenhuis dat nieuwbouw gaat plegen en op zoek is naar ziekenhuizen die succesvol healing environment hebben ingevoerd. Ze willen eind augustus langskomen. Dus Olga en Ruud.... we kunnen aan de bak.

Maar het leukste is dat onze eigen student Steven Schouten de studenten-postercompetitie heeft gewonnen. Uit 14 internationale studentposters en -presentaties had onze Steven het beste verhaal omtrent zijn onderzoek. Onze felicitaties gaan ook uit naar Sodexho die Steven deze onderzoekskans heeft geboden. Steven stond als een volleerd spreker op het gigantische podium te presenteren. Op dit podium hebben ooit lieden als een Brezjnev, Gorbatsov, Havel en Clinton gestaan. Geweldig, na jaren van 'runner up' hebben we dit jaar alle andere Hogescholen verslagen.

Al met al een prachtige ervaring. En dan heb ik nog niet eens alles verteld. Zoals de welkomstborrel in Villa Richter en het geweldige galadiner in het Zofin Palace. Ondrey Strup, de Tsjechische chairman, heeft een prachtige en interessante bijeenkomst weten te organiseren. Het inspireert me in ieder geval om mijn uiterste best te doen een research paper te schrijven voor EFMC 2014 in Berlijn.