Workshop-dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van healthspacedesign - WaarBenJij.nu Workshop-dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van healthspacedesign - WaarBenJij.nu

Workshop-dag

Door: Rachel Kuijlenburg

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

En daar ben ik dan Praag. Gisteravond aangekomen met mooi weer. Maar ook hier de verhalen over een lente die Tsjechië is vergeten dit jaar. En inderdaad, na een mooie start, regent het ongehoord buiten.

De dag startte vandaag met de EuroFm researchworkshopscongres op de Technische universiteit. Grappig om in een van de meest romantische steden van Europa een buitengewoon Oost-Europees gebouw aan te treffen. Grauw, grijs en veel achterstallig onderhoud. Maar de hospitality en de catering zijn prima. De ochtend staat in het teken van de nut en noodzaak van het doen van evidence based onderzoek. Mooi verhaal van Suvi Nenonen uit Finland. Ik heb haar al eerder horen spreken maar ik ben weer onder de indruk. Ook zij onderstreept nogmaals om vanuit een holistische visie FM onderzoek te doen.

Daarna de presentatie van mijn lectoraat-collega Stefan over de vraag of het nieuwe werken (HNW) een sprookje is? Leidt HNW tot een betere productiviteit of is dit slechts een verhaal? Maar Stefan heeft wetenschappelijk vastgesteld dat er een relatie tussen werkomgeving en productiviteit. Gefundeerd onderzoek kan dus bijdragen om de toegevoegde waarde van HNW (en FM) aan te tonen.

Na de lunch presenteerden lectoraatsleden Rineke en Annette. Twee mooie verhalen op basis van goed onderzoek waarbij de toehoorders enthousiast zijn over de uitkomsten. Bij mijn start in september 2012 nooit gedacht dat we hier zouden staan met vijf (!) presentaties vanuit onze onderzoeksgroep.

Zometeen op pad naar de welkomstmeeting bij Villa Richter. Ik ben benieuwd. En morgen de dag van mijn eigen presentatie. Maar ik ben er klaar voor.

Met vriendelijke groeten,

Rachel

  • 23 Mei 2013 - 00:11

    Rudolf:

    Wat hebben we als instituut niet alleen een groot, maar ook interessant aandeel in het programma! Dit is wat mij betreft één van de bewijzen dat we als opleiding FM bij de beste ter wereld horen.
    De foto's spreken tot de verbeelding: prachtige omgeving waarin je kunt pieken en ontspannen. Veel plezier allemaal!

    PS Hier was het overigens vandaag een geweldige dag met veel zon. Heb vanavond op de campus in het zonnetje met het Kili-team getraind.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 8151

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 22 September 2014

Oklahoma State University en IFMA New Orleans

21 Mei 2013 - 25 Mei 2013

EFMC 2013 Praag

Landen bezocht: